Od 1,5 miliona registrovanih automobila u Srbiji pravna lica poseduju 114.722, dok je u vlasništvu građana 1,47 miliona. Među njima su najbrojniji „Zastavini” modeli, od kojih je registrovan svaki četvrti ili oko 360.000 vozila. Slede 209.184 „Folksvagena”, zatim 193.704 „Opela” i 128.646 „Fijata”. Prosečan nov četvorotočkaš košta od 6.000 do 20.000 evra, dok za polovnjaka treba da se izdvoji 2.000 evra. Litar benzina je od 119 do 135 dinara, a o troškovima za popravke da ne pričamo. Kada se ovo pogleda iz ugla srpskih plata, lako je zaključiti da je posedovanje automobila veoma skupa investicija. Međutim, uprkos tome, na svakog petog stanovnika Srbije u proseku dođe po jedno vozilo. Većina putničkih automobila u Srbiji, odnosno 600.089 četvorotočkaša, stara je između 16 i 25 godina, dok ima i onih koji se 45 godina uspešno kotrljaju po drumovima. Takvih je 552 registrovana.
Od 1,5 miliona registrovanih automobila u Srbiji pravna lica poseduju 114.722, dok je u vlasništvu građana 1,47 miliona.
Među njima su najbrojniji „Zastavini” modeli, od kojih je registrovan svaki četvrti ili oko 360.000 vozila. Slede 209.184 „Folksvagena”, zatim 193.704 „Opela” i 128.646 „Fijata”.
Prosečan nov četvorotočkaš košta od 6.000 do 20.000 evra, dok za polovnjaka treba da se izdvoji 2.000 evra. Litar benzina je od 119 do 135 dinara, a o troškovima za popravke da ne pričamo. Kada se ovo pogleda iz ugla srpskih plata, lako je zaključiti da je posedovanje automobila veoma skupa investicija. Međutim, uprkos tome, na svakog petog stanovnika Srbije u proseku dođe po jedno vozilo.
Većina putničkih automobila u Srbiji, odnosno 600.089 četvorotočkaša, stara je između 16 i 25 godina, dok ima i onih koji se 45 godina uspešno kotrljaju po drumovima. Takvih je 552 registrovana. Najstariji automobil koji se ikada pojavio u Srbiji je trotočkaš „marot gardon”, proizveden 1897. sa motorom od 1,5 konjske snage. Iako nije registrovan, već je deo postavke Muzeja automobila u Beogradu. Ovaj francuski trotočkaš je i dalje u voznom stanju.
Ekonomska kriza uticala je na uvoz putničkih automobila u našu zemlju pa se poređenjem vrednosti četvorotočkaša koji su ušli u Srbiju 2008. i 2010. vidi da je ona opala za 180 miliona evra. Međutim, to ne znači da se ovim delom Evrope ne kreću i skuplja vozila.
Tako je u Srbiji registrovano dva „majbaha” od kojih svaki košta više od 300.000 evra, te 17 „lamborginija”, 14 „ferarija” i isto toliko „bentlija”. Osim toga, ove godine je na sajmu automobila u Beogradu, pored brojnih automobila sa prosečnom cenom, prodato i oko 3.000 vozila ukupne vrednosti 40 miliona evra, među kojima su bila i dva „mercedesa SLS AMG”. Svaki od njih košta više od oko 200.000 evra.